Networking - przydatne spotkania czy strata czasu?

Networking, czyli metoda budowania trwałych relacji i kontaktów w biznesie to bardzo przydatna umiejętność. Dzięki rozpoznaniu potrzeb możemy stworzyć trwałą więź współpracy i wzajemnych rekomendacji. Niestety jednak networking niesie ze sobą także kilka niebezpieczeństw.

Po pierwsze. Częste spotkania networkingowe, poznawanie nowych osób, budowanie relacji z innymi przedsiębiorcami może doprowadzić do tego, że zamiast poświęcać czas na rozwój firmy i pracę operacyjną przedsiębiorcy skupiają się na pozyskiwaniu kontaktów i rekomendacji. Problem zauważają dopiero wówczas, gdy wskaźniki wskażą spadek sprzedaży czy zwolnienie rozwoju firmy. Należy zatem przede wszystkim zaplanować jak wiele czasu poświęcimy na budowanie relacji i działania networkingowe, aby nie zaniedbywać pracy operacyjnej.

Po drugie. Spotkania networkingowe to nie kolekcjonowanie wizytówek. Budowanie trwałych i wartościowych relacji to przede wszystkim rozmowa i poznanie potrzeb przedsiębiorcy, które może przełożyć się na trwałą współpracę lub szczere rekomendacje. Ilość zebranych na spotkaniu networkingowym wizytówek bez nawiązania relacji bezpośrednich nie przełoży się na pewno na ilość kontraktów.

Po trzecie. Warto pamiętać, że rekomendując kogoś odpowiadamy w pewien sposób, za jakość jego usług lub jego firmy. Ważna zatem jest nie ilość udzielanych przez nas rekomendacji, ale ich wartość.

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2013-2014 TelcoNet.pl

Projekt i wykonanie: Aplikacje internetowe - Entim