Tak wynika z badania "Quarterly Multi-Screen Usage Study" przeprowadzonego przez NPD DisplaySearch. Dokładnie jest to 88 proc. posiadaczy tabletów i 82 proc. posiadaczy smartfonów.
Badanie pokazuje również, jakie są najpopularniejsze aplikacje wykorzystywane przez użytkowników tabletów i smartfonów w momencie oglądania telewizji: użytkownicy lubią sprawdzać pocztę e-mail, surfować po internecie, wysyłać wiadomości tekstowe, przeglądać Facebooka i sprawdzać pogodę. Przynajmniej od czasu do czasu 85 proc. posiadaczy tabletów i 65 proc. posiadaczy smartfonów przegląda treści online w swoich mobilnych urządzeniach zamiast patrzyć się w ekran telewizora. To co cenią najbardziej to wygoda oglądania treści z dowolnego miejsca. Większość użytkowników tabletów i smartfonów uważa, że korzystanie z ich mobilnych urządzeń wyklucza walkę o władzę nad pilotem. Warto zaznaczyć, iż jednocześnie 15 proc. (tablet) i 35 proc. (smartfony) użytkowników nigdy nie przegląda treści online na swoich moblinych urządzeniach. Najczęściej podawanym argumentem jest zbyt mały ekran oraz zbyt słaba jakość dźwięku.
Proc. użytkowników oglądających treści online na mobilnych urządzeniach podczas ogladania telewizji zmienia się w zależności od rynku. W państwach dojrzałych jak np. USA, Francja, Włochy 60 proc. posiadających telewizor z funkcją internetu, od czasu do czasu przegląda treści online na tablecie. Natomiast w państwach rozwijających się jak np Brazylia, Chiny, Indie, wskaźnik wzrasta do 72 proc. Badanie NPD DisplaySerach zostało oparte na ponad 15 tys. wywiadów z 15 państw.
fot. źródło: NPD DisplaySearch Quarterly Multi-Screen Usage Study
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2013-2014 TelcoNet.pl
Projekt i wykonanie: Aplikacje internetowe - Entim